تکرارپذیری و مقیاس پذیری
تکرارپذیری
اگر پروسه شما شما فروشندگان است، میتوانید فروشندگان جدید به کار بگیرید و آنها میتوانند به همان میزان کارایی تیم اصلی فروش دست پیدا کنند. اگر کار شما فروش آنلاین بدون نیاز به فروشنده است، ترافیک وب شما به یک روش قابل پیشبینی از طریق وبسایت شما تبدیل میشود.
مقیاس پذیری
شما میتوانید منابع یا ترافیک وبتان را بدون محدودیت زمانی زیاد کنید.
منابع (برای مثال فروشندگان) در مصاحبههای انتخابی میتوانند به سادگی بدون محدودیت زمانی بررسی کنید.
در بیزینسهای نرمافزاری، پیشنهاد میکنم که LTV سه برابر هزینه لازم برای جذب مشتری باشد.
همچنین بهتر است که هزینه جذب مشتری در کمتر از 12 ماه برای بازدهی بیشتر برگردد.
توجه کنید LTV باید هزینه های عمده (نه درآمد) بعد از هزینه کالا، هزینه خدمات رسانی و هزینه حمل و نقل باشد.
استفاده از شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی به عنوان یک وسیله خوب در بازاریابی بیزنسی پدیدار شدهاند. با توجه به تعداد زیاد استارتآپها و بیزینسهای گسترش یافته در شبکههای اجتماعی، پیدا کردن یک راه برای نشان دادن خود، کار دشواری است.
به هر حال، خلاقیت و تمرین زیاد میتواند به استارتآپ شما در شبکههای اجتماعی یک جایگاه ببخشد – و این کار به صورت رایگان انجام میشود.
یک تله رایج برای استارتآپهایی که میخواهند از شبکههای اجتماعی استفاده کنند این است که آنها فکر میکنند باید در همه شبکهها فعالیت کنند.
شبکههای اجتماعی مختلف به اقشار و شخصیتهای مختلف تعلق دارد – شبکه اجتماعی مناسب خودتان را انتخاب کنید!
شبکههای اجتماعی بهترین وسیله برای درگیر کردن مخاطبتان است.
با خودخواهی و بدون گوش دادن به آنها حرف نزنید – با آنها در ارتباط باشید. ماجرای کارتان را تعریف کنید. اگر بتوانید آنها را درگیر کنید، کشش بیشتری نسبت به برند و بیزینس شما پیدا خواهند کرد.
براساس KISS metrics، بیش از 78% کاربران شبکههای اجتماعی بیان کردهاند که پستهای مربوط به برندها خرید آنها را بسیار تحت تاثیر خودش قرار داده است.
یکی دیگر از موضوعات مهم در شبکههای اجتماعی، زمانبندی است. مطالعات بیشتری در رابطه با تاثیر زمانبندی و بهترین زمان برای پست مطالب در شبکههای اجتماعی مختلف درحال انجام هستند.
نکات مهم:
فیسبوک:
توییتر:
پشتیبانی
در انتهای روز، شما نیاز دارید که فروش کنید. هنگامی که محصولتان را در برابر هزاران نفر معرفی میکنید، چطور میخواهید از آن پشتیبانی تبدیل کنید؟ استارتآپ شما به قسمت پشتیبانی نیاز دارد.
بهتر است قسمت پشتیبانی یکی از واضحترین و چشمگیرترین قسمتهای وبسایت و بستهبندی شما باشد.
هاباسپات چندین پیشنهاد برای داشتن تبلیغات موثر به شما ارائه میدهد:
هاباسپات چندین پیشنهاد برای داشتن تبلیغات موثر به شما ارائه میدهد:
جمع بندی
بازاریابی باعث شکست یا موفقیت یک استارتآپ میشود – کاری که با بودجه کم انجام دادنش بسیار دشوار است. با این وجود، به یمن ساختار جدید محصولات، پیشرفت تکنولوژی و هک کننده رشد و رشد شبکههای اجتماعی امروزه این کار بسیار سادهتر انجام میشود.
با وجود ابزارهای جدیدی که یک کارآفرین در دست دارد، باید بهترین و کارآمدترین آنها را پیدا کند و برروی همه آنها تمرکز نکند. معیارهای اصلی را بیابید و بر روی آنها کار کنید. با تمرکز بر قابلیت پیگیری، مقیاسپذیری و تکرارپذیری، استارتآپ شما باید تعداد مناسبی کاربر بیابد. به هر حال، ضروری است که که مشتریتان را بشناسید و بدانید برای چه بازاری کار میکنید.
درنهایت، برندهها عموما خلاق هستند. چه کاری برای بازاریابی میتوانید انجام دهید که بقیه آن را انجام نمیدهند؟ چطور میتوانید از تکنولوژی به نفع خودتان استفاده کنید؟
موفقترین استارتآپها همه کارکنان، محصولات و مشتریانشان را به بازاریاب تبدیل میکنند. محصولتان را به گونهای طراحی کند که خودش به فروش برود و استفاده از زبان فروش درست از هر بودجهای مفیدتر است.
میتوانید بخش قبلی را از این قسمت مطالعه بفرمایید.