جزئیات مقاله
کد شامد چیست؟
4669
0

کد شامد چیست؟

  • یکشنبه 17 دی 1396
  • ()
  • 12رأی

شامد چیست؟مراحل دریافت کد شامد ؟

شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال

یک کد الکترونیکی است که از سوی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به هرگونه بستر و محتوای دیجیتال اعطاء می شود.

مبنای قانونی اعطای کد شامد بر اساس مصوبات هیات وزیران و شورای عالی فضای مجازی است.

کد شامد ، نشانه اعتبار سایت ، نرم افزار ، کانال و انواع محصولات دیجیتالی مختلف است.

مزایای ثبت نام فعالان فضای در سامانه شامد :

مزایای مالیاتی

مزایای بیمه ای

بهره مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی وزرات ارشاد

آمار ها :

جدیدترین آمار مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، ۱۹ هزار کانال شامددار به ثبت رسیده که از این تعداد ۹۰۰۰ کانال مرتبط با فروش کالا یا خدمات بوده‌اند.

کانال ها و صفحات اجتماعی دارای کد شامد در ایران : 19 هزار 

وب سایت های اینترنتی دارای کد شامد در ایران : بیش از 70 هزار

نرم افزارهای موبایلی دارای کد شامد در ایران : بیش از 130 هزار

روند دریافت کد شامد :

1- ثبت نام کاربران: ثبت نام از طریق سایت : samandehi.ir وفعالسازی نام کاربری ازطریق ایمیل

2-  تکمیل اطلاعات:شامل تکمیل کردن فرم اطلاعات و احرازاطلاعات تماس کاربران :

گام نخست پس از اولین مرتبه ورود به سامانه تکمیل اطلاعات کاربران است.در این فرم اطلاعات تکمیل اشخاص و نیز اطلاعات تماس با افراد دریافت میشود برای این کار پس از اولین مرتبه ورود باید درصفحه ظاهر شده اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد نمایید. اطلاعات تماس شما نیز باید به دقت و صحیح وارد شود زیرا در مراحل بعدی هم صحت آنها سنجیده شده و هم راه ارتباطی مدیریت سامانه و نیز کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با شما است.

  توجه:از آنجا که این سامانه به سیستم احراز هویت اداره ثبت احوال متصل است اطلاعات وارد شده شامل نام و نام خانوادگی وکدملی وتاریخ تولد می بایست کاملا مطابق با اطلاعات درج شده درکارت ملی شما باشد.(اگرنام خانوادگی شما پسوند دارد نیز باید آنرا به دقت وارد نمایید)اگراینکار را به درستی انجام ندهید امکان تایید وانجام بقیه فعالیتها وجود دارد.

 

پس از اینکه فرم اطلاعات را تکمیل کردید و تایید شد در این مرحله می بایست اطلاعات تماس شما شامل شماره تلفن ثابت و شماره همراه شما تایید شود. برای این کار طبق راهنمایی بیان شده در صفحه احراز اطلاعات کدهای اعلام شده را توسط تلفن ثابت و تلفن همراه خود به سامانه های مربوطه اعلام نمایید..

3 –افزودن رسانه برخط :شامل اضافه کردن رسانه های متعلق به کاربر وانجام تاییدیه فنی

افزودن رسانه برای این کار از منوی سمت راست داخل پنل کاربری افزودن رسانه را انتخاب کرده و پس از پر کردن فرم و عنوان و انتخاب نوع رسانه برخط و معرفی دامنه و تایید آنها رسانه خود را در سامانه اضافه کنید.

ثبت کانال تلگرام:ثبت وانجام تایید فنی کانال  

برای این کار از منوی سمت راست داخل پنل کاربری افزودن رسانه را انتخاب کرده، و کانال تلگرام را انتخاب کرده و پس از پر کردن فرم مراحل تایید فنی را انجام دهید.

ثبت صفحه درشبکه های اجتماعی:ثبت وانجام تایید فنی صفحه

  

برای این کار از منوی سمت راست داخل پنل کاربری افزودن رسانه را انتخاب کرده، و صفحه شخصی در رسانه کاربر محور را انتخاب کرده و پس ازپرکردن فرم مراحل تایید فنی را انجام دهید.

 اعطای لوگو:درخواست ثبت ودریافت لوگوی هوشمند

از منوی سمت راست گزینه اعطای لوگو را انتخاب نموده، سپس از صفحه باز شده در جدول گزینه گزینه درخواست اعطای لوگو را انتخاب نمایید با انتخاب این گزینه صفحه ای باز میشود که درآن فرم مربوط به تکمیل اطلاعات رسانه شما است فرم را تکمیل کرده و مدارک و مجوزهای مربوط به فعالیت خود را اضافه و سپس تایید نمایید. توجه:لوگوی هوشمند به وبلاگ ها و صفحات شخصی در رسانه های کاربرمحور اعطا نمیشود.

منابع

منابع

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه