جزئیات مقاله
بیت کوین
3341
0

بیت کوین

  • شنبه 18 فروردین 1397
  • ()
  • 10رأی

این روزها واژه های زیادی برای تعریف بیت‌کوین استفاده میشه اما در واقع بیت‌کوین مانند همین اسکناس هایی هست که ما در خرید و فروش های روزانه از اون استفاده میکنیم و تنها تفاوتش مجازی یا دیجیتال بودنش هست.

به طور دقیق تر بیت‌کوین به معنای ارزمجازی، ارز رمزنگاری شده، پول مجازی و یا پول دیجیتال هست. بیت‌کوین در حقیقت یه شبکه ی نقطه به نقطه ست و ارتباطات در آن بدون واسطه صورت میگیرد که این یکی از مزیت های بیت کوین هست که باعث میشه هزینه های کارمزد از معاملات حذف بشه.

بیت‌کوین از طریق محاسبات پیچیده در کامپیوتر های مجهز به دست میاد و چیزی که ارتباطات بیت‌کوین رو امن کرده استفاده از تکنولوژی بلاک چین، یک تکنولوژی زنجیره ای، هست.

میشه گفت هر بیت‌کوین تولید شده شبیه اسکناس های ما یه کد یکتا داره که توسط اون شناسایی میشه.

برای استفاده از بیت‌کوین بعد از عضویت در سایت بیت‌کوین یک شناسه ی یکتا به شما داده میشه  این شناسه ی یکتا دقیقا مثل یک شماره حساب بانکی هست و با داشتن این شناسه  شما  میتونید با هرکسی که تمایل داشتین از طریق بیت کوین خرید و فروش انجام بدین.

هنوز چون و چراهایی مبنی بر ارز بودن بیت‌کوین وجود دارد اما داشتن سه ویژگی مهم ارز باعث شده بیت‌کوین ارز خطاب بشه: سخت به دست میاد، عرضه ی اون محدوده و به آسانی قابل بازبینی هست.

ارزش یا قیمت بیت‌کوین مثل اوراق بهادار(بورس) مستقیما وابسته  به عرضه و تقاضا ست و تنها تفاوتش اینه که سودی به اون تعلق نمیگیره البته  ارزهای دیجیتالی مثل اتریوم و لایت کوین هم هستن که سود شامل اونها میشه.

ارزش و قیمت بیت کوین فراز و نشیب های زیادی داشته اما طی سال های اخیر با معرفی و فراگیر شدن اون قیمت هر بیت کوین از چند دلار  به چند میلیون دلار رسیده. اما این موضوع  به این معنی نیست که این روند همیشه درحال افزایش هست. بلکه سرمایه گذاری و رشد در این زمینه دانش زیادی را می طلبه.

امروزه تعداد زیادی از کسب و کارها از بیت کوین استفاده میکنند مثل رستوران ها،آپارتمان ها، دفاتر حقوقی ،سرویس های آنلاین مانند wordpress و .... . البته ناگفته نماند در ایران هنوز بیت‌کوین جایگاه ویژه ای ندارد اما در بعضی کشورها حتی عابر بانک هایی برای اینکار درنظر گرفته شده.

بیت‌کوین از راه های زیر به دست میاد:

  - در صورت پرداخت وجه برای کالا یا خدمات

  - خرید آن از صرافی های بیت کوین

  - مبادله بیت کوینها با کسی در نزدیک خود

  - بدست آوردن بیت کوین از راه استخراج رقابتی

مزایای بیت کوین:

  - آزادی پرداخت وجه

  - کارمزدهای بسیار اندک

  - ریسک کمتر برای سوداگران

  - امنیت و کنترل

  - شفافیت و بی طرف بودن

معایب بیت کوین:

  - میزان پذیرش

  - ناپایداری

  - درحال توسعه بودن

 

استفاده از بیت کوین  به همین راحتی نیست و نیاز به مطالعه و دقت فراوان داره و بسته به اینکه شما برای به دست آوردن بیت کوین چه راهی رو انتخاب میکنین باید تکنولوژی مربوط به اون را یاد بگیرین.

 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه