جزئیات مقاله
PHP HANDLER و انواع آن
6374
0

PHP HANDLER و انواع آن

  • سه شنبه 2 مرداد 1397
  • ()
  • 3رأی

در این مقاله می گوییم PHP HANDLER چیست و انواع آن به چه صورت می باشد؟

PHP یک زبان اسکریپتی می باشد که وب سایت ها اغلب برای برنامه ها و محتوا استفاده می کنند easy apache به شما این امکان را می دهد که به راحتی PHP را برای سرور خود نصب کرده و تغییر دهید.

PHP HANDLER یا به عبارتی گرداننده PHP

وقتی درخواست بازدید یک صفحه PHP را به سرور می دهید سرور کد PHP را تفسیر می کند و صفحه با خروجی مناسب را برای کاربر تولید می کند. PHP Handler روالی است که کتابخانه هایPHP را برای تفسیر کد فرا می خواند.

به منظور اجرای یک سایت PHP، سرور باید کد PHP  را زمانی که بازدید کنندگان می خواهند به یک صفحه وب سایت دسترسی داشته باشند، تفسیر و تولید کند.

چندین HANDLER مختلف وجود دارد که می توانید برای بارگذاری صفحات PHP استفاده شود که نام آن ها عبارتند از:

  • DSO     
  • CGI     
  • SUPHP     
  • Fast CGI

هریک از انواع مختلف PHP Handler ها با توجه به کتابخانه و پیاده سازی های آن تاثیر متفاوتی در عملکرد Apache  دارند. شما باید با توجه به عملکرد سرور نوع Handler را انتخاب نمایید. یک Handler لزوما بهتر از دیگری نیست .

 

 

در اینجا به توضیح یکی از PHP Handler ها می پردازیم:

DSO:

با نام Mod-PHP نیز شناخته می شود، قدیمی ترین و سریع ترین PHP Handler می باشد. این گرداننده کد های PHP را مستقیما بوسیله Apache اجرا می کند که همه ی سایت های موجود در وب سرور شما باید بوسیله ی کاربر Apache قابل مشاهده باشند تا اجرا شوند. روال کار به این صورت می باشد که وب سایت با PHP می نویسید، این کد برای عمل به سرور متصل می شود یعنی کاربری که ازسایت شما دیدن می کند درخواستی برای این دیدار از وب سایت به سمت سرور می فرستد بعد سرور درخواست را به PHP می دهد و PHP بر طبق کد نوشته شده عمل کرده و پاسخ را از پایگاه داده دریافت کرده و به مرورگر کاربر ارسال می کند. 

DSO   بیشتر مناسب استفاده در سرورهایی است که نیاز به سرعت بالا دارند و تعداد وب سایت های میزبانی شده محدود است.

 

DSO دارای 2 مشکل می باشد:

مشکل اول: مالک تمامی فایل های PHP ایجاد شده کاربر Nobody می باشد که در web قابل خواندن نیست.

مشکل دوم: اشکال دوم یک مسئله امنیتی است. اگر هر هکری راه نفوذی به یک فایل PHP پیدا کند از آنجایی که Ownership  تمامی فایل ها Nobody  می باشد ممکن است بتواند به تمام اطلاعات تمام اکانت ها ی روی سرور دسترسی پیدا کند، مطمئنا  برای خدمات دهندگان  Host این گزینه بسیار بد است.

در انتها سرعت بالای DSO  انکار ناپذیر است و از CPU، استفاده ­ی کمی دارد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه